Bardzo często nauka stania na rękach jest już przeprowadzana w czasach szkolnych, chociaż czasem może być za mało intensywna, a ktoś kto tego nie umie- i tak się tego nie nauczy. Mając jednak w sobie sporo motywacji i samozaparcia- można spróbować nauczyć się tej sztuki samodzielnie. Tym bardziej, że bardzo łatwo można dotrzeć do wielu poradników, które powiedzą nam, w jaki sposób możemy tego dokonać. Czas więc zabrać się za trening! Tym bardziej, że sam trening jak i regularne przyjmowanie takiej postawy pozwala wzmocnić mięśnie całego naszego ciała, a także pomaga pracować nad prawidłową, wyprostowaną postawą.

Dlaczego warto podjąć ten wysiłek?

Z pewnością jest to dobre ćwiczenie na mięśnie naszych ramion, gdyż pomaga je rozwijać i wzmacniać. Dodatkowo, jest to także solidne wzmocnienie dla mięśni nóg oraz brzucha. Zanim zaczniemy jakikolwiek trening, powinniśmy solidnie rozgrzać mięśnie całego ciała, a także ręce i nadgarstki. Już na samym początku powinniśmy wiedzieć, że do najczęściej popełnianych błędów jeśli chodzi o technikę jest zbyt szerokie wyciąganie rąk, szerzej niż na szerokość samych barków, co uniemożliwia odpowiednio stabilną postawę. Bardzo ważne jest, aby podczas podejmowania próby stania na rękach zawsze być maksymalnie wyprostowanym. Kolejną istotną kwestią jest zablokowanie rąk. Bezwzględnie, przez cały czas muszą być wyprostowane i nie możemy ich zginać- są w końcu podporą dla całego ciała w momencie wykonywania tego ćwiczenia.

Jak stanąć na rękach? Zacznijmy od ćwiczeń przygotowawczych

Kolejne trudności, jakie możemy napotkać podczas treningu dotyczą wyczucia równowagi. Jeśli jeszcze nigdy nie udało się nam przyjąć pozycji stania na rękach, możemy nie mieć samoświadomości ciała, co do tego, jak taką pozycję osiągnąć. Dlatego też możemy najpierw przetrenować ćwiczenia, które pomogą nam tę świadomość osiągnąć. Pierwszym ćwiczeniem przygotowawczym mogą być klasyczne pompki, które przygotują i rozgrzeją nasze mięśnie. Kolejnymi ćwiczeniami może być deska oraz ćwiczenie nazywane „hello body”, które jest ćwiczeniem wytrzymałościowym. Ostatnim, ale jakże rozwijającym świadomość przestrzenną ćwiczeniem jest stanie na głowie lub też pierwsze próby stania na głowie, które jest już bardzo zbliżone do stania na rękach. Po wykonaniu rozgrzewki możemy zacząć podejmować pierwsze próby stania na rękach. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie swoich pierwszych prób od stania przy ścianie. Jest to nie tylko znacznie łatwiejsze, ale i psychologicznie budzi mniejszy lęk przed tym, że nagle upadniemy. Wybierając miejsce do treningów pamiętajmy, aby zapewnić sobie odpowiednią ilość wolnej przestrzeni. Miejsce do ćwiczeń powinno być jednocześnie stabilne, ale i miękkie. Podejmując kolejne próby pamiętajmy o tym, że możemy podeprzeć się jedną nogą o ścianę, aby w tej początkowej fazie treningów móc łatwiej złapać równowagę. Nie można się poddawać! Nawet jeśli początki faktycznie okażą się trudne, a pierwsze próby nie będą do końca udane.