Szpagat dla początkujących? Tego da się nauczyć!

Nikt z nas przecież nie rodzi się już posiadając takie umiejętności, chociaż są osoby, które mogą posiadać do tego specjalne predyspozycje. Mając je lub też nie, zawsze możemy przejść przez trening, który pozwoli nam nauczyć się chociażby takiej figury gimnastycznej jaką jest szpagat, która nie jest wcale uważana za najłatwiejszą i rekomendowaną dla początkujących. Może się okazać, że sami stwierdzimy, że wcale nie jest to aż tak trudne, a tego rodzaju ćwiczenia będą dobre zarówno dla naszego zdrowia, naszej sylwetki jak i dla naszej ogólnej kondycji ruchowej.

Ćwiczenia rozciągające to podstawa

Aby móc wykonać szpagat, przede wszystkim trzeba popracować nad rozciągnięciem odpowiednich mięśni. Dlatego też tak często, ćwiczenia do szpagatu dla początkujących są właśnie treningiem rozciągającym, może to być też trening oparty o jogę. Pamiętajmy jednak o tym, że szpagat zaliczany jest do trudniejszych figur gimnastycznych i faktycznie, na możliwość jego wykonania może mieć wpływ nasz wiek, a także to, czy posiadamy predyspozycje genetyczne. Wszystkie ćwiczenia rozciągające zawsze powinny być wykonywane przez nas dokładnie i prawidłowo. W przypadku stretchingu nie skupiamy się na czasie wykonywanych ćwiczeń czy ich dynamice- koncentrujemy się na poprawności wykonywania poszczególnych zadań oraz na tym, jak pracują nasze mięśnie. Ważna jest też regularność treningów tak, aby mięśnie cały czas mogły pozostać rozluźnione i rozciągnięte.

Dlaczego warto podjąć ten wysiłek?

Może to być po prostu jedno z wyzwań, które sobie postawimy i które postaramy się osiągnąć. Jednakże, sam trening, jaki zakłada to wyzwanie również niesie ze sobą korzyści, nawet jeśli finalnie nie uda się nam wykonać szpagatu, co również może mieć miejsce. Ćwiczenia rozciągające są dobrym sposobem na efektywną dietę redukcyjną, a więc pomogą nam wyrzeźbić sylwetkę, ze szczególnym uwzględnieniem nóg i pośladków. Ciało staje się znacznie lepiej wytrenowane, a co za tym idzie- jędrniejsze. Jeśli trenujemy też jakąś inną dyscyplinę- z pewnością będzie to miało wpływ na nasze osiągnięcia z nią związane, gdyż poprawi się nasz zakres ruchów, kondycja, a ryzyko występowania urazów i kontuzji będzie znacznie mniejsze.

Warto skorzystać z gotowych planów treningowych

Po to ktoś zadał sobie trud ich opracowania, aby można było z nich skorzystać, tym samym trenując tak, aby faktycznie nie zrobić sobie krzywdy. Gotowe figury i pozycje, które mają określony poziom intensywności na każdym poziomie, pozwalają stopniowo budować formę unikając wypadków oraz sytuacji, kiedy będziemy przetrenowani. To także jakiś konkretny plan do realizacji, gdzie każdy krok przybliża nas do realizacji celu. Oczywiście, możemy wprowadzić pewne modyfikacje i najlepiej podejść do tematu z dystansem, aby móc też czerpać pewną radość z podejmowanej aktywności fizycznej. Wiele znanych gimnastyczek- w Polsce, ale i za granicą zajmuje się przygotowywaniem takich właśnie planów treningowych, które można zacząć wcielać w życie praktycznie od razu.